Pondělí, 30. října 2006

Česká pošta – velké zklamání



Dnes jsem si vzpoměl na zajímavý článek Patricka Zandla, který psal Jaké služby byste čekali od České pošty?. Proč dnes? Protože jsem strávil na poště asi hodinu.. a samozřejmě zbytečně, protože by všechno šlo zvládnout za pět minut.

Co mě na poště opravdu trápí?

  • Proč pošťačka hledá dopis podle data uložení a ne podle naprosto jednoznačného čísla zásilky?
  • Proč se balíky hledají podle adresy a nikoliv podle (opět jednoznačného) čísla zásilky.
  • Proč mi na poště nedají telefonní číslo řidiče, který rozváží můj balík, abych ho mohl informovat, že mi nefunguje zvonek a aby mě raději prozvonil telefonem, až ke mě přijede? U PPL nebo DPD naprosto běžné!
  • Proč je na Obchodním balíku a Profi balíku kolonka na telefonní číslo, když pošťáci NIKDY nevolají – neboť nemají služební telefony. Zatímco balíková služba PPL nebo DPD volá docela pravidelně.
  • Proč na poště ve frontě zdržují sekretářky z různých firem se štosem dopisů nebo hromadou balíků?
  • Proč mi dnes vyzvednutí balíku trvalo 25 minut – a to jsem byl pátý v řadě.
  • Proč ve špičce fungují ze tří okýnek jen dvě?

Bohužel u některých služeb nemají konkurenci – abyste například mohli zaslat balík jako dobírku, tak u většiny spedičních firem musíte mít podepsanou smlouvu. U České pošty jen vyplníte pár lístečků a zaplatíte rozumné poštovné. A stejně jako většina spedičních firem umí doručovat do druhého dne – dříve nevídané, alespoň u pošty.

Prochaine | 17:16 | Nezařazené | Komentáře

Komentáře k příspěvku “Česká pošta – velké zklamání”

[] Jiří Macich ml. – 30. 10. 2006 19:40

V brzké době bude Česká pošta nabízet sledování a upozorňování ohledně balíků přes SMS a na poštách bude pro balíky přednostní přepážka. Alespoň něco …

[] Pavel@Cetoraz – 30. 10. 2006 22:18

[1] Což ovšem neřeší problém toho, že např. v Černošicích pošťáci zásadně nerozváží balíky a pouze vhodí lísteček "Adresát nezastižen"… A to i přes to, že je člověk CELÝ den doma, takže je jasné, že pošťák svoji funkci neplní tak, jak má. Ale je pravda, že to už teď s tou poštou není tak špatné, jako to bývalo…

[] Jiří Macich ml. – 31. 10. 2006 18:48

[2] Tak tohle se mi u nás v Proboštově ještě nestalo 🙂 Aktuálně mě štve jiná věc. Když posílám něco na dobírku a chci peníze dostat místo formou složenky přímo na konto, čekám i několik týdnů! Otřesné …

[] MiPo – 31. 10. 2006 21:45

2 okienka z troch, čo by som za to dal. U nás fungujú (pri najlepšom) 3 z 9!

[] Prochaine – 11. 11. 2006 18:23

[3] Mám opačnou zkušenost – peníze na účtě do týdne, obvykle tak 3 dny po zaplacení adresátem.

[] Alena Šmídová – 04. 01. 2008 08:55

Ráda bych Vám všem, kdo kritizujete doručovatele, přála, aby jste si zkusili týden práce na poště! Vůbec nemáte zdání, jaké je to náročné povolání. Každý si myslí: ráno přijde roznese pár dopisů a ještě ani nezazvoní. Je to velice náročná práce, psychicky a hlavně fyzicky. Neodsuzujte něco, co jste nedělali a co neznáte. A to nemluvím o platech. Přála bych Vám sedět za přepážkou a celých osm hodin. Odbavovat zákazníky,kterým se neustále něco nelíbí. Loučí se s váma zaměstnanec pošty, který ví o čem píše.

[] Prochaine – 04. 01. 2008 12:09

Alena: Já si v žádném případě nedovoluji kritizovat zaměstnance pošty, kteří mají opravdu náročnou práci za mizerné peníze – a se svojí pošťačkou si dobře rozumím. Ale uznejte, že vztah mezi Českou poštou a jejími zaměstnanci je mi poměrně ukraden. Já mám naopak komerční vztah mezi mnou a Českou poštou a z tohoto pohledu prostě doručování balíků, ani ostatní služby nefungují tak, jak by měli!

[] Marcel – 15. 05. 2008 19:17

no to ja je kritizovat budu, ty zamestnance. je to akorat banda tupejch zlodejskejch tlam, co akorat kradou zasilky z a do zahranici a pak rikaji, ze o nicem nevi. to se potom to sezeni za prepazkou nebo roznaseni bohate vyplati.A to neni jenom muj pripad. Zkuste poslat na zapad nebo ze zapadu evropy zasilku, a pokud v ni neposilate neco cennyho, vzdycky prijde alespon rozbalena, v opacnym pripade vubec…

[] mata – 06. 09. 2011 17:20

Práce na poště je nejen náročná a mizerně placená… navíc se z pošťaček, ať už doručovatelek, nebo těch za přepážkou, začínají stávat spíše pojišťovačky – musí plnit a zakládat účty, spoření, pojištění… a když neplní a neuzavírají, tak se s nimi rozloučí… na malých poštách opravdu není komu nabízet produkty, takže žádný sláva a do toho se najde nějaký kretén, který si bude stěžovat, že mu nedoručili cenný balík, nebo přišel rozbalený… od toho se snad balíky pojišťují na určitou částku, tak můžete nedoručení, nebo rozbalenou zásilku reklamovat…

[] Prochaine – 06. 09. 2011 22:47

mata: Jenomže tohle mě jako zákazníka vůbec nezajímá…