Česká pošta – velké zklamání
Dnes jsem si vzpoměl na zajímavý článek Patricka Zandla, který psal Jaké služby byste čekali od České pošty?. Proč dnes? Protože jsem strávil na poště asi hodinu.. a samozřejmě zbytečně, protože by všechno šlo zvládnout za pět minut.
Co mě na poště opravdu trápí?
- Proč pošťačka hledá dopis podle data uložení a ne podle naprosto jednoznačného čísla zásilky?
- Proč se balíky hledají podle adresy a nikoliv podle (opět jednoznačného) čísla zásilky.
- Proč mi na poště nedají telefonní číslo řidiče, který rozváží můj balík, abych ho mohl informovat, že mi nefunguje zvonek a aby mě raději prozvonil telefonem, až ke mě přijede? U PPL nebo DPD naprosto běžné!
- Proč je na Obchodním balíku a Profi balíku kolonka na telefonní číslo, když pošťáci NIKDY nevolají – neboť nemají služební telefony. Zatímco balíková služba PPL nebo DPD volá docela pravidelně.
- Proč na poště ve frontě zdržují sekretářky z různých firem se štosem dopisů nebo hromadou balíků?
- Proč mi dnes vyzvednutí balíku trvalo 25 minut – a to jsem byl pátý v řadě.
- Proč ve špičce fungují ze tří okýnek jen dvě?
Bohužel u některých služeb nemají konkurenci – abyste například mohli zaslat balík jako dobírku, tak u většiny spedičních firem musíte mít podepsanou smlouvu. U České pošty jen vyplníte pár lístečků a zaplatíte rozumné poštovné. A stejně jako většina spedičních firem umí doručovat do druhého dne – dříve nevídané, alespoň u pošty.
V brzké době bude Česká pošta nabízet sledování a upozorňování ohledně balíků přes SMS a na poštách bude pro balíky přednostní přepážka. Alespoň něco …