Sobota, 29. října 2005

Jak prošťouchnout ucpanou Prahu?



Dnes jsem na iDnes našel článek Deset způsobů, jak vyřešit ucpanou Prahu a s některými způsoby prostě nemohu souhlasit…

1. Mýtné

Ohledně mýtného mám hodně smíšené pocity. V první řadě to dost zdraží některé výrobky a služby – jedině snad, kdyby se mýtné netýkalo firem, pak by si zase všichni rychle zařídili, aby ho platit nemuseli.

Pokud zavede mýtné Praha, tak to mohou některé obce k kraji využít. Ráno v Praze zaplatíte vjezd do centra, odpoledne pojedete domů do Mělníka. První vesnice – Březiněves, platíte za průjezd. Líbeznice a chtějí také poplatek. Byškovice? Opět platíte. Větrušice? Zase. Vjíždíte do Mělníka? Opět, opět, opět.

Na tomto příkladě je snad jasně vidět, že placení za průjezd obce je pěkná blbost.

2. Centrum bez nákladních aut

Toto mělo platit již dávno. Všechny Avie pryč! Bohužel Avie není brána jako nákladní vozidlo :-(. Kamiony vídám v Holešovicích každý den a nemají tu co dělat! Jeden mi minulý týden rozbil zrcátko.

3. Jízda v liché nebo sudé dny

Diskutabilní. Těžko mi stát může zakázat, abych autem odvezl zboží k zákazníkovi. A těžko si představit jak toto kontrolovat.

4. MHD zadarmo

Ještě nedávno bych s tím souhlasil. Když jsem si ale představil bezdomovce, kteří by začali MHD využívat v hojnější míře, tak jsem naopak pro zvýšení cen a důraznější potírání cestujících, kteří ostatní obtěžují.

5. Zjednosměrnění nábřeží

Podle mě celkem rozumné řešení zprůjezdnění centrální části města. Tak jako jsou podjezdy pod mosty na levobřežní komunikaci (Smíchov, od Malostranské do Holešovic) by určitě stálo za úvahu udělat podobný systém na druhé straně (od Revoluční na Karlovo náměstí). Kdo znáte situaci kolem náměstí Jana Palacha, tak mi určitě dáte za pravdu.

6. Proč jezdit MHD?

I ve špičce jsem z Holešovic v Podolí nebo v Počernicích prostě mnohem dřívě než s využitím systému MHD.

7. Důsledná kontrola parkování

Strážníci Městské policie, kteří vypisují parkovačky, nandavají botičky anebo nařizují odtah vozidel? To rozhodně ucpanou Prahu nevyřeší! Naopak se mi líbí nápad (tuším z Londýna nebo Paříže), kdy auto smí na jednom místě stát maximálně 24 hodin. To nutí řidiče automobil, který nepotřebují odstavit mimo centrum.

Do dnes nechápu, jestli je pro ekonomiku lepší, když parkovací místo v centru zabírá Trabat nebo Škoda 120 rezidenta, nebo osobní automobil zaměstnance, který za rok zaplatí na daních řádově pár stovek tisíc korun.

8. Rozšíření placených zón

Podobně jako u mýtného… Praha 1 zavedla parkovací zóny a spousta lidí odkládá vozidla v okolí – Praha 7, Praha 3 a Praha 2. Pokud zavedou parkovací zóny tyto části, pak budou lidé přijíždějící do Prahy parkovat prostě jen kousek dál. Navíc zavedení placeného stání způsobí odliv podnikatelů a živnostníků, kteří si nebudou moci dovolit zaplatit řádově několik desítek tisíc za každé vozidlo.

9. Dostavba městského okruhu

Městský okruh (MO) i Pražský okruh měl stát již dávno. Čím dříve bude stát, tím bude stavba levnější. Vůbec nechápu na co město a stát v případě těchto okruhů stále čeká.

10. Více P+R u metra

P+R parkoviště se staví daleko od centra (Praha-Modřany, Praha-Radotín). Některé se ruší. Za parkování se platí. Naopak parkoviště v OC Nový Smíchov je v centru, na křižovatce MO, na křižovtce několika linek MHD, je zdarma a je denně narvané k prasknutí, včetně třetího podzemního patra o kterém jsem ještě nedávno neměl ani tušení.

Doplněno

Prochaine | 00:37 | Nezařazené | Komentáře

Žádný komentář k příspěvku “Jak prošťouchnout ucpanou Prahu?”

[] llook – 29. 10. 2005 05:15

bod4) Nevěřím, že bezdomovce od jízdy MHD odradí strach z revizora. Revizorů se bojí jen ti černí pasažéři, na nichž je případná pokuta vymahatelná. Zde by město pomohlo spíš posilou útvaru Městské policie Metro a větším zájmem o kvalitu jejich práce.

[] Markoff – 29. 10. 2005 09:15

k tvojim argumentom 1. nezmysel, rec je o prepchatom CENTRE, nie o celom meste/obci, nikto ti nebrani pouzit alt. trasu/obchvat a ked naozaj potrebujes upchat centrum tak za to zaplat, inak odstav auto inde a doprav sa tam MHD 2. no tak to je samozrejmost, nie je o com 3. tiez pouzitelne, je to len vec zvyku, vacsina z tych obmedzeni by sa nemala tykat aut pisanych na podnikatelske ucely 4. MHD zadarmo je naozaj dobry krok k popularizacii MHD a tiez argument proti ludom hovoriacim o jej nekvalite a pod., ty vidis par bezdomovcov, ja vidim MHD de facto pre mna zadarmo kde za tie prachy (0Kc) som ochotny tolerovat bezdomovca, ak nie, pouzijem drahsi taxik… vacsina ludi by MHD zadarmo uvitala a urcite aj kopec ludi jazdiacich autami 5. to je dobre riesenie, zjednosmernenie niektorych ulic a spravenie vnutornych mestskych obchvatov, aj ked to v principe moc neriesi, kedze tie auta sa akurat roztratia po okolitych ulickach

[] Pavel@cetoraz – 30. 10. 2005 17:55

ad 10. Zaslechl jsem, že kefíru na Andělu se bude po rebrandování na Tesco opět platit (jako to bylo na začátku – účtenka za myslím že min. 100 Kč nákup v kefíru).

[] Prochaine – 30. 10. 2005 22:17

[3] V OC Nový Smíchov se nikdy neplatilo. Od začátku jsem tam parkoval a pokračoval do práce metrem.

[] Pavel@cetoraz – 31. 10. 2005 09:05

[4] Platilo se tím, že se kontrolovala účtenka za nákup. Pokud je pravda, že se bude po poTeskování platit za parkování, nevím, kde budu při svých občasných výletech do Práglu parkovat… Vlastně vím, ale říkat to nebudu 🙂

[] Richi – 02. 11. 2005 21:39

Nejlepší je letadlo 🙂