Golf V5
Minulý týden jsem měl své auto v servisu a jako náhradní vůz mi firma I.K.auto zajišťující servis půjčila VW Golf V5 a stálo to za to! Už dlouho jsem neřídil auto, které by mělo alespoň 4 válce – tento Golf jich měl rovnou 5!
Ve zkratce – objem motoru 2,3 litru, 5 válců, výkon 110 kW (150 hp), maximální rychlost přes 200 km/h (přesnější údaje se mi nepodařilo najít) – každopádně stejný motor se používal i v modelu GTI. Navíc byl vůz vybaven 16″ hliníkovými koly a pneumatikami o rozměru 205/55. Mám schovaný ceník vozů VW Golf z roku 2001 a tehdy se již prodávala silnější varianta (125 kW/170 hp).
Sílu motoru poznáte už při nastartování – musím říct, že je to skutečně zážitek. Velký objem je prostě znát. Přestože motor má lichý počet válců, je běh motoru naprosto plynulý – a překvapivě tichý. S ohledem na profil pneumatik byla jízda po Praze navíc překvapivě pohodlná. Nepříjemný byl naopak aerodynamický hluk i při nízkých rychlostech.
Největší devizou je výkonová rezerva. Na krátkém úseku dálnice D8, kudy jsem měl v pátek možnost jet, jsem si ověřil že i při rychlosti kolem 130 km/h stačí zlehka přišlápnout plynový pedál, aby vás motor zatlačil do sedadla. Se slzou v oku jsem vzpomínal, jak jsem při loňské cestě z Itálie musel ve svém voze na německé dálnici občas řadit „za-tři“…
Mimochodem – možná tomu nebudete věřit, ale přestože jsem jezdil po Praze, spotřebu jsem měl pod 10 litrů…
To víš, jestli jsi zvyklý na Fabii 1.2 😉