Dálnice D8
Minulý týden byla konečně otevřena dálnice D8 v úseku od Ústí nad Labem na hranici se SRN a na německé straně dálnice A17 až k Pirně (Pirna), kde navazuje na již otevřený úsek vedoucí ke křižovatce s dálnicí A4. Chybí sice důležitý kus přes České středohoří, ale i tak se cesta do Drážďan podstatně zrychlí.
V Fri jsem si kvůli jednomu dárku dal Drážďany na otočku a mohu sdělit, že cesta z okraje Prahy na začátek Drážďan trvá 1 hodinu 15 minut (a to při dodržení všech rychlostních limitů). Dříve to bývalo obvykle kolem 3 hodin, někdy i mnohem déle. A snad už je pryč doba, kdy jsem musel vyjíždět v 7 ráno a stejně jsme to na desátou nestíhali.
Ještě dvě připomínky – směrem z Prahy nené možné na konci dálnice odbočit do Lovosic a jet tak do Ústí podél Labe a přiznám se, že mi tento zákaz není úplně jasný. A ve druhé řadě je na celé cestě hned několik míst s úsekovým měřením rychlosti – odhaduji, že jsem cestou natrefil na asi 8 takových míst a to i přímo na dálnici.
Navigace
Pokud máte třeba jen pár týdnů starou mapu pro navigaci tak samozřejmě máte smůlu a konkrétně na cestu z Prahy do Drážďan po D8 vám bude tato mapa úplně k ničemu – zatímco papírová mapa Německa, kterou jsem si koupil letos v létě na vyhození určitě není, protože je tam celý nově otevřený úsek podrobně zakreslen.