Alzasoft kašle na reklamace (3)
Při čtení tohoto článku berte prosím na vědomí datum, kdy byl sepsán. V posledních letech jsou reklamace u Alzy naprosto bez problému a řekl bych dokonce na lepší úrovni než u konkurence! (Aktualizováno v srpnu 2014)
O zkušenosti s reklamacemi u společnosti Alzasoft jsem už psal, například spot Alzasoft kašle na reklamace nebo Alzasoft kašle na reklamace (2). Přes 30 komentářů v těchto dvou spotech hovoří o tom, že jsem šlápl do vosího hnízda.Dnes mi volal kamarád cestou z Alzasoftu a težko rozdejchával, že 30-ti denní lhůta na vyřízení reklamace se týká pouze případů, kdy na daňovém dokladu není uvedeno IČO a že jeho reklamace může trvat 90 dní. Letmým pohledem na Alzasoft – Reklamační řád můžete naleznout následující odstavec:
Reklamace zboží prodávající vyřizuje bez zbytečného odkladu, maximálně však do 30 dní od data uplatnění reklamace kupujícím. Tato lhůta není závazná pro kupujícího, který při nákupu uplatňoval IČO a tudíž jeho vztah s prodávajícím upravuje Obchodní zákoník.
Dost se této formulaci divím, protože ve všech velkoobchodech, kde pravidelně nakupuji mají 30-ti denní lhůtu pro vyžízení reklamace.
AT Computers … Prodávající vyřídí reklamaci způsobem popsaným v bodě a) ve lhůtě do 30 dnů od doručení vadného zboží, a vyhrazuje si právo tuto lhůtu upravit. Za den vyřízení se považuje den, kdy bylo opravené nebo vyměněné zboží předáno kupujícímu …
Možná mávnete rukou a řeknete si, že 30 nebo 90 dní není žádný rozdíl, ale představte si, že si koupíte třeba notebook za několik desítek tisíc, po několika dnech zjistíte závadu a v obchodě vám řeknou, že budete muset být až čtvrtroku bez počítače… Jaký bude výsledek?
- Nemáte na čem pracovat.
- Nemáte ani peníze, které jste investovali do hardware a ty se vám nevrací.
- Hodnota hardware klesá.
- Nemáte data.
- Zapůjčení náhradního hadrware stojí spoustu peněz.
- Pokud jste hardware prodali koncovému zákazníkovi, tak ve vztahu k němu musíte 30-ti denní lhůtu dodržet a težko se budete vymlouvat, že vám dodavatel reklamaci zboží ještě nevyřídil.
Jen pro představu: Zapůjčení kancelářského notebooku vás vyjde klidně i na 1740 Kč na den, 13 137 Kč za měsíc nebo 18 444 Kč na čtvrt roku.
Dopněno v 18.36
Dobry den, pri dnesni navsteve vaseho servisniho oddeleni (kde jsem byl po vice nez 30-ti dnech od podani vyridit svou reklamaci XXXXXXXXXXX) jsem byl velice prekvapen sdelenim vaseho technika Martina Jakubce, ze jelikoz jsem pri nakupu uplatnil ICO, je vase lhuta na vyrizeni az 90 dnu.
Predpokladal jsem, ze jako solidni firma mou reklamaci vyridite tak, jak je to bezne, tj. ve standardni lhute 30 dnu – zvlaste pokud se jedna o zbozi v hodnote Kc 6.500+DPH a vse muze byt vyreseno prostou vymenou.
Desi mne predstava, ze pokud u vas pro svou firmu nakoupim zbozi s nejakou zavadou, hrozi mi, ze na opravu, vymenu nebo penize zpet mohu cekat az ctvrt roku. Z tohoto duvodu budu samozrejme jakekoliv dalsi vybaveni odebirat od vasi konkurence a na zkusenosti s firmou Alzasoft upozornim nejen sve obchodni partnery.
S pozdravem, …
Autor tohoto mailu, který před několika minutami směřoval do knihy přání a stížností společnosti Alzasoft si nepřál zveřejnit své jméno, ale mám ho pochopitelně k dispozici.
Doplněno v úterý 6. září v 10.25
Dnes dopoledne dostal kamarád email od vedoucího servisního oddělení společnosti Alzasoft a tom, že reklamace byla kladně vyřízena.
njn, proto taky, když nakupuju takévéto drahé (a nezbytné) komponenty, vybírám jiné prodejce. Podle toho co vím, má například Czechcomputer mnohem lepší reklamace a navíc spousta značkových komponent se dá reklamovat přímo v servisu dané firmy, ne? (reklamoval jsem takto věci od HP u CsC computer services..)