Pondělí, 5. září 2005

Alzasoft kašle na reklamace (3)



Při čtení tohoto článku berte prosím na vědomí datum, kdy byl sepsán. V posledních letech jsou reklamace u Alzy naprosto bez problému a řekl bych dokonce na lepší úrovni než u konkurence! (Aktualizováno v srpnu 2014)

O zkušenosti s reklamacemi u společnosti Alzasoft jsem už psal, například spot Alzasoft kašle na reklamace nebo Alzasoft kašle na reklamace (2). Přes 30 komentářů v těchto dvou spotech hovoří o tom, že jsem šlápl do vosího hnízda.Dnes mi volal kamarád cestou z Alzasoftu a težko rozdejchával, že 30-ti denní lhůta na vyřízení reklamace se týká pouze případů, kdy na daňovém dokladu není uvedeno IČO a že jeho reklamace může trvat 90 dní. Letmým pohledem na Alzasoft – Reklamační řád můžete naleznout následující odstavec:

Reklamace zboží prodávající vyřizuje bez zbytečného odkladu, maximálně však do 30 dní od data uplatnění reklamace kupujícím. Tato lhůta není závazná pro kupujícího, který při nákupu uplatňoval IČO a tudíž jeho vztah s prodávajícím upravuje Obchodní zákoník.

Dost se této formulaci divím, protože ve všech velkoobchodech, kde pravidelně nakupuji mají 30-ti denní lhůtu pro vyžízení reklamace.

AT Computers … Prodávající vyřídí reklamaci způsobem popsaným v bodě a) ve lhůtě do 30 dnů od doručení vadného zboží, a vyhrazuje si právo tuto lhůtu upravit. Za den vyřízení se považuje den, kdy bylo opravené nebo vyměněné zboží předáno kupujícímu …

Možná mávnete rukou a řeknete si, že 30 nebo 90 dní není žádný rozdíl, ale představte si, že si koupíte třeba notebook za několik desítek tisíc, po několika dnech zjistíte závadu a v obchodě vám řeknou, že budete muset být až čtvrtroku bez počítače… Jaký bude výsledek?

  1. Nemáte na čem pracovat.
  2. Nemáte ani peníze, které jste investovali do hardware a ty se vám nevrací.
  3. Hodnota hardware klesá.
  4. Nemáte data.
  5. Zapůjčení náhradního hadrware stojí spoustu peněz.
  6. Pokud jste hardware prodali koncovému zákazníkovi, tak ve vztahu k němu musíte 30-ti denní lhůtu dodržet a težko se budete vymlouvat, že vám dodavatel reklamaci zboží ještě nevyřídil.

Jen pro představu: Zapůjčení kancelářského notebooku vás vyjde klidně i na 1740 Kč na den, 13 137 Kč za měsíc nebo 18 444 Kč na čtvrt roku.

Dopněno v 18.36

Dobry den, pri dnesni navsteve vaseho servisniho oddeleni (kde jsem byl po vice nez 30-ti dnech od podani vyridit svou reklamaci XXXXXXXXXXX) jsem byl velice prekvapen sdelenim vaseho technika Martina Jakubce, ze jelikoz jsem pri nakupu uplatnil ICO, je vase lhuta na vyrizeni az 90 dnu.

Predpokladal jsem, ze jako solidni firma mou reklamaci vyridite tak, jak je to bezne, tj. ve standardni lhute 30 dnu – zvlaste pokud se jedna o zbozi v hodnote Kc 6.500+DPH a vse muze byt vyreseno prostou vymenou.

Desi mne predstava, ze pokud u vas pro svou firmu nakoupim zbozi s nejakou zavadou, hrozi mi, ze na opravu, vymenu nebo penize zpet mohu cekat az ctvrt roku. Z tohoto duvodu budu samozrejme jakekoliv dalsi vybaveni odebirat od vasi konkurence a na zkusenosti s firmou Alzasoft upozornim nejen sve obchodni partnery.

S pozdravem, …

Autor tohoto mailu, který před několika minutami směřoval do knihy přání a stížností společnosti Alzasoft si nepřál zveřejnit své jméno, ale mám ho pochopitelně k dispozici.

Doplněno v úterý 6. září v 10.25

Dnes dopoledne dostal kamarád email od vedoucího servisního oddělení společnosti Alzasoft a tom, že reklamace byla kladně vyřízena.

Prochaine | 16:53 | Nezařazené | Komentáře

Komentáře k příspěvku “Alzasoft kašle na reklamace (3)”

[] kajinek32 – 05. 09. 2005 18:14

njn, proto taky, když nakupuju takévéto drahé (a nezbytné) komponenty, vybírám jiné prodejce. Podle toho co vím, má například Czechcomputer mnohem lepší reklamace a navíc spousta značkových komponent se dá reklamovat přímo v servisu dané firmy, ne? (reklamoval jsem takto věci od HP u CsC computer services..)

[] t00thy – 05. 09. 2005 23:11

No, já jsem v souvislosti s Alzasoftem neslyšel žádnou chválu. kamarád čekal 30 dní než mu vyměnili RAMku.Pač zjistil, že mu tam pujde lepší. Na Czechcomputers jsem byl svědkem několika reklamací, jedna kvůli nefunkčnosti bootování CD romky, druhá kvůli výměně HDD, pač nám v konečné fázi nevyhovovalo SATA. A třetí kvůli chybě v obědnávce, Grafika s PCI-E za grafiku na AGP. Všechny tři reklamace byly v pořádku vyřešeny do jednoho týdne.

[] markon – 06. 09. 2005 09:09

Doporučuji nechávat si vystavovat faktury beze jména, tzv. "Drobný prodej". Dělám to už automaticky proto, že máme více firem a účetní tak může náklady převést tam, kde se jí to nejvíce hodí.

[] bomba alzasoft – 09. 03. 2006 14:04

Na alzasoft pozor, mal som ta pocitac 2 mesiace v servise a to som po 3 dnoch urgoval ako sa dalo, vymenili mi zakladnu dosku za inu, horsiu tak som to vratil, nakoniec som aj tak pristal na horsiu dosku, pretoze uz tu povodnu nemali. Rovnako som skoncil s chladicom na CPU, mal som tam nejaky tichy chladic kludne tam supli standardne AMD. 30 im nic nehovori. Alzasoft vypustam a nechavam ho plynut dolu vodou …

[] Petr Mejstřík – 13. 10. 2006 09:38

Já nakupuju u Alzáče asi 4 roky, vše na firmu a vždy bez problémů. Naopak HDD po zásahu přepětím poslali k výrobci a asi do 14 dnů jsem dostal náhradou novější model 🙂 jen jsem přišel o data, ale to je všude stejný. A ceny maj podle mě na dost věcí víc než slušný . . .

[] Petr Mejstřík – 13. 10. 2006 09:39

Já nakupuju u Alzáče asi 4 roky, vše na firmu a vždy bez problémů. Naopak HDD po zásahu přepětím poslali k výrobci a asi do 14 dnů jsem dostal náhradou novější model 🙂 jen jsem přišel o data, ale to je všude stejný. A ceny maj podle mě na dost věcí víc než slušný . . .

[] Petr Mejstřík – 13. 10. 2006 09:40

se vám to přidávání komentářů ňák sype . . .

[] Daglik – 12. 01. 2007 06:59

Jooo, Alzasoft… to jsou zm*di největší. Já se s nima už 2 a půl roku tahám o to, že jsem si zarezervoval celkem osm kusů zboží, zaplatil, jenže dva kusy neměli skladem, a zboží jsem si chtěl odvézt najednou… takže nešla ihned vytvořit objednávka… no tak jsem si ho zarezervoval a abych měl přehled o tom, jeslti ty kusy už došli, tak mi ten pracovník ty položky umístil do košíku e-shopu. Což o to nápad je to dobrej, měl jsem i přehled o tom jeslti je zboží tam kde má být… ale co se nestalo, najednou jsem koukal, že z košíku moje koupené a rezervované zboží postupně mizí. Na maily nikdo neodpovídal a když jsem volal maceše Bartošový to je ředitelka společnosti, tak uměla jen zavěšovat telefon. To samý pracovníci v obchodu. Hmmm, to muselo bejt zajímavý firemní školení. No kolik mě to stálo, celkem 42 tisíc. A jak pohádka dopadla? Pořád je mají oni. A kde je spravedlnost. Tak ta už nějakých pár dnů zřejmě někde chrápe!A to doslova! A navíc za ty dva roky jim ty peníze museli pěkně vydělat, když vezmu v podtaz to, jak počítačová technika rychle zastarává. Kdybych měl před očima seznam, který by obsahoval úplně všechny počítačové firmy na světě, dal bych firmu Alzasoft na poslední místo. A nebo víte co? Nedával bych ji tam vůbec. Myslím že takováto firma nemá právo na výdělek, ani na zisk. Nejvíc mne štve to, že nějaký blbý taxikáře, co okrádaj turisty, honí ČOIka jak divý, a v podstatě co turista, to oškubání v rámci stovek… Ale co kdyby se někdy ČOIka zaměřila na kontroly v Alzasoftu? Po netu, ale dokonce i v online poradně na svých stránkách a na stránkách Svazu Obrany spotřebitelů je nespokojených zákazníků jak much. Ve stovkách !!! A pochybuju, že v lidem by stálo za to se s Alzasoftem hádat kvůli stovce, ale ty lidi se hádaj kvůli desetitisícům!!! Jestli tohle bude někdy číst někde z ČOIky, tak tohle je vzkaz pro vás: Kašlete na taxikáře, co oškubávaj turisty… kur*a platěj daně oni, nebo češi?!?!? Měli byste stát za stížnostma především lidí z čech, to jsou Ti, co vás platěj!!! Taxikář je taxikář, když okrade turistu o stovku.. no bože, Alzasoft okrádá o tisíce a ve stovkách zákazníků!!!A kolik se vejde do taxíku turistů???a není jich zas tolik, aby jim tekli ty tisícovky proudem. Mimochodem, kolik si stěžuje turistů, že platí hodně v taxíku a kolik si stěžuje lidí na Alzasoft… ???hmmm??? Taky nevím jestli dobře zvládáte matiku: když zpřísníte taxikáře, budou turisti platit míň, tím se zvýší využití služeb Taxi, tím se zvýší neprůjezdnost Prahou… nepočítámli blbě!!! Nevím čeho se tedy dá hlídáním cen taxikářů dosáhnout! Navíc už si někdo zkusil uvědomit, za co utratí ty nakradený prachy navíc taxikář a za co utratí ty nakradený prachy navíc (ehmm “získaný”) Alzasoft? Alzasoft je akorát otočí, aby mohl okrádat zas jen víc lidí a to nepočítám zisky z toho jak rychle zastarává technika.Peníze zastarávaj přecijen pomaleji!!! Tím nechci říkat, že je správný, že taxikáři “okradou turistu” tím, že mu naúčtujou vyšší sazbu za cestu, ale přecijenom je to víceméně o domluvě v tom taxíku za kolik koho kam odveze. To by pak museli zavřít taxikáře i za to, když by někoho zal zadarmo, nebo se pletu??? No tak to je celej vzkaz. A z něj plyne, že kdo bude chtít nakupovat v Alzasoftu, tak si pořádně přečtěte obchodní podmínky a k něm si domyslete následující text: Veškeré obchodní podmínky zmíněné výše jsou platné jen v případě, že bude venku hezky a naši pracovníci se dobře vyspí. Pokud venku nebude vlivné počasí, budou i naši pracovníci neochotní, nasra*í a při nejbližší možné příležistosti se Vás pokusí jakkoliv a co nejlépe okrást. Vzhledem k tomu, že se neobohacují sami, ale dělají to na půdě firmy a dělají to ve jménu naší firmy, my jim tento krok schvalujeme. Pokud si hodláte stěžovat, můžete tak učinit, protože spadáme do oblasti, kam na nás nemůže ani ČOIka, ani jiný kontrolní úřad. A i kdyby přišli, tak s tím stejně nic neudělají. pozn.: vše je u nás na “dobré slovo”. Pokud chcete něco písemně, včetně dokladů o potvrzení objednávek a rezervací, tak máte smůlu. Mohlo by Vás to totiž motivovat k tomu, že až budete naší společností okradeni, tak žebyste si šli stěžovat a ČOIka by tak měla “hmatatelný” důvod k tomu aby inspekci provedla. Těšíme se na Vaši návštěvu v naší společnosti. A už víckrát nechoďte!

[] mates – 03. 03. 2008 22:18

alzasofti sou podrazáci, mou reklamaci která se netýká opravy zboží, ale jen blbýho vyměnění levnýho výrobku odkládaj na 90 dní a ani bych se nedivil kdyby to už měli dávno vyřízený, jen to dusili u sebe na poslední chvílí…

[] Powerman – 24. 03. 2008 23:25

Moje zkušenost s nákupem Alza.cz, PC grafická karta cca 2200 kč reklamaci vyřizují již 85 dní a stále nic, už si tam nic nekoupím hrůza hrůza hrůza!!!!! Mimo jiné jsem se dopídil ke známému který ma také internetový obchod ptal jsem se ho jak výrobce rychle vzřizuje reklamace dilerům odpověd byla že výrobce vzřizuje neprodleně tzv.: dobropisem. To znamená že slavná Alza používám peníze zákazníků k svím investicím.

[] Cuba – 19. 09. 2008 15:00

Naprosto souhlasim sou to z***i. Po nakupu na IC je clovek prakticky v prdeli. Vyserou se na vas.

[] Alza.cz Nespokojeny Zakaznik – 09. 11. 2008 16:02

Myslím, že když Alzasoft se přejmenoval na Alza.cz protože měl už moc nespokojených zákazníků, tak se brzy s takovou budou muset přejmenovat znovu. Za dva roky se vůbec nic nezměnilo. Na zákazníky kašlou pořád. Důležité je pro ně akorát prodat, vydělat a co se týče nějakého starání o zákazníka, kterému se přístroj pokazil, z toho už nemají peníze, tak na něj kašlou. Alza.cz FUJ!

[] Zdenek Jonas – 08. 12. 2008 20:24

Vážený pane Jonáš,

já osobně si nemyslím že se jedná o výrobní vadu. U těchto výrobků se to zatím nikdy nestalo. Nicméně pokud vám soudní znalec potvrdí vaši doměnku, tak vám jej vyměníme.

S pozdravem

Roman Kováč
reklamační technik

———————————
Alzasoft a.s.
Jateční 33a, 170 00 Praha 7 – Holešovice
Telefon: (+420) 225 340 171
Fax: (+420) 225 340 190
E-mail: kovac@alza.cz
E-shop: http://www.alza.cz

[] Prochaine – 08. 12. 2008 20:34

[12] Krom toho je evidentní, že reklamační technik Roman Kováč nemá ani základní vzdělání, protože by měl vědět, že se oslovuje pátým pádem, nikoliv prvním, takže by email měl začínat slovy „Vážený pane Jonáši.“

[] Roman Kováč – 22. 01. 2009 17:51

Pane Jonáši, zapoměl jste napsat že jste reklamoval mechanicky poškozenou věc 2 (dva) měsíce od data koupě.

[] Tom – 12. 07. 2009 11:06

Po krachu Agenu, kde jsem byl moc spokojenej, jsem hledal firmu na dodávky poč. komponent a bohužel jsem narazil na Alzu, kde jsem si mimo jiné objednal i opt. mechaniku. Po vypálení 2 DVD byla vypalovačka v háji a začalo martýrium s reklamací tak jednoduché věci.
Reklamace trvala dlouho, ve finále mi poslali, bez předchozí domluvy se mnou, mechaniku jiné značky a navíc levnější o cca 150 kč u které si nejsem zcela jist, že je vůbec nová.
Následovalo několik emailů, z kterých bylo jasné, že mě mají na háku, pořád výmluvy, které pomalu hraničili s výsměchem, co že to jsem za červíčka, kterej je obtěžuje s takovou prkotinou.
S nima končím, s takovouto arogancí jsem se ještě nesetkal.