Personifikace reklamních tiskovin
Pravidelně dostávám do schránky kilogramy rekalmích letáků. Obvykle je přinesu domů, prolistuji a hodím do koše. V lepším případě pak končí v kontejneru na papír. Se slzou v oku vzpomínám, když před revolucí šlo za kilogram papíru dostat ve sběrných surovinách kolem 3 Kčs. Rychlým pohledem na ceník Sběrných surovin zjistíte, že dnešní snaha by byla zbytečná… 500 Kč za tunu novin? Zlaté stránky dokonce zdarma?
Nejsmutnější však je, že se z těchto reklamních tiskovin nedozvíte vůbec nic. Například text Sleva 33% na plastová okna mě nijak neoslovuje. Kdyby tam bylo uvedeno Výměna oken ve vašem bytě vás bude stát XX XXX Kč, tak bych začal o nabídce vážně přemýšlet! Nebo pokud bych se například dočetl Rekonstrukce bytového jádra v tomto domě vás bude stát tolik a tolik, zde si prosím vyberte z hotových návrhů, tak ihned začnu volat do stavební spořitelny…
Ve spotu eBanka překvapuje jsem psal o tom, jak mě potěšilo, když se na hlavní stránce mého účtu objevila nabídka která zněla Máme pro vás připraven splácený úvěr ve výši XXX XXX Kč splatný ve XX splátkách s úrokem XX,XX%. Taková nabídka je jasně formulovaná.
mas pravdu, dufam, ze nielen nas prestava reklama zaujimat okamzite po zaregistrovani slova "Zlava/Sleva", "Usetrite". ak budem chciet usetrit, nekupim nic 😉