Author Airline SX
Teď někdy to bylo 5 let, co jsem si pořídil své současné trackové (krosové) kolo Author Airline SX. Vybíral jsem tehdy pečlivě a navíc mi pomáhal cyklisticky zkušený kamarád na jehož rady vždy dám. Uvažoval jsem o jednom zajímavém modelu Giant, ale vzhledem k dostupnosti v ČR jsem to tehdy nakonec vzdal a šel na jistotu.
Velikost | 16″, 18″, 20″, 22″ |
Rám | dural |
Přední vidlice | RST PRO-TL (2″) |
Hlavové složení | VP Comp. dural |
Převodník | SUNTOUR CR-310 48–38–28 |
Středové složení | SHIMANO UN-40 |
Přesmykač | SHIMANO Nexave-4 (31.8) |
Měnič | SHIMANO XT |
Řazení | SHIMANO LX (27) |
Vícekolečko | SHIMANO HG-50–9 11–32 |
Řetěz | SHIMANO HG-53 |
Náboje | SHIMANO Deore |
Brzdy | TEKTRO MT-10 |
Brzdové páky | TEKTRO Sensir |
Ráfky | RITCHEY Rock Comp / OCR |
Paprsky | nerez |
Přední pneu | RITCHEY SpeedMax Cross 700C x 35 |
Zadní pneu | RITCHEY SpeedMax Cross 700C x 35 |
Pedály | AUTHOR dural |
Řídítka | Kalloy dural |
Nástavce | AUTHOR ErgoBar |
Držátka | AUTHOR Ergo Grip |
Představec | UNO |
Sedlovka | UNO (27.2) |
Objimka | AUTHOR (31.8) |
Podsedlový šroub | dural RU |
Sedlo | AUTHOR Window Gel |
Počet rychlostí | 27 |
Hmotnost | 12.00 |
Před týdnem jsme kolu udělali pořádný servis a zjistili, že je v naprostém pořádku připraveno na další kilometry. Loni jsem se na něj bohužel vůbec nedostal, ale letos mám za sebou už tři víkendové dny na Šumavě a kolo je ve skvělé kondici – na rozdíl ode mě.
Protože jsem si jízdu po Šumavě docela oblíbil a trackové kolo na to není právě docela ideální, tak to vypadá, že si v nejbližší době pořídím ještě klasické horské kolo.
Kolo na střeše
Protože bez pořádného nosiče bych mohl jezdit tak maximálně kolem domu, pořídil jsem v únoru příčníky, patky a nosič na auto. Výběr byl tentokrát jednoduchý – kupoval jsem dle doporučení. Patky na podéný střešní nosič (hágusy) jsou Thule 755, aero tyče Thule 861 a nosič na kolo Thule ProRider 591. Jenom ta cena :-(. Sestava pro jedno kolo vyšla na 7500 Kč. Pro každé další kolo už stačí přikoupit jen nosič.
Na druhou stranu je nutno říct, že celé řešení je velmi praktické. Nasazení příčníků i nosiče je otázkou na 3 minuty, stejně tak celá demontáž. Kolo samotné se nasadí, zabezpečí a zamkne za 20 vteřin. Zapomeňte na imbusy a jakékoliv jiné nářadí – stačí klíček. Zatím mám dva – jeden od příčníků a jeden od nosiče, ale dá se koupit sada zámků a pak máte na všechno jeden jediný klíč. Jednodušší už to být nemůže.
S tím kolem ti závidím, moje kolo začíná býtm v horší kondici než jsem já 😉 Po cca. 3000 kilometrech mi teď začal úpět šlapací střed. Teď tam mám Octalinkový Shimano Deore a přijde mi trochu zvláštní, že vydržel tak málo (na starém kole, které jsem měl přes 10 let vydržel šlapací střed víc než já :-). Takže mě čeká investice do nového středu, zřejmě zamířím do vyšších kategorií, Octalinkový Shimano XT naštěstí stojí méně než 1000Kč.
Nosiče na kola na střechu teď také řeším. Thule jsou zřejmě nejlepší, co se instalace na střechu týče, a také přidělání kola je věc naprosto nenáročná. Je lepší koupit lepší – dal jsem kolo do nějakého „noname“ za pár stovek a od té doby mám na rámu 4 ďůrky od šroubů!
Ale protože jsem totálně líný to všechno odmontovávat, rozhodl jsem se pro Thule FreeRide 530. Znám je a nejsou moc drahé, což je výhoda, když je budu nechávat na autě před barákem.