Středa, 2. května 2007

Author Airline SX



Teď někdy to bylo 5 let, co jsem si pořídil své současné trackové (krosové) kolo Author Airline SX. Vybíral jsem tehdy pečlivě a navíc mi pomáhal cyklisticky zkušený kamarád na jehož rady vždy dám. Uvažoval jsem o jednom zajímavém modelu Giant, ale vzhledem k dostupnosti v ČR jsem to tehdy nakonec vzdal a šel na jistotu.

Velikost 16″, 18″, 20″, 22″
Rám dural
Přední vidlice RST PRO-TL (2″)
Hlavové složení VP Comp. dural
Převodník SUNTOUR CR-310 48–38–28
Středové složení SHIMANO UN-40
Přesmykač SHIMANO Nexave-4 (31.8)
Měnič SHIMANO XT
Řazení SHIMANO LX (27)
Vícekolečko SHIMANO HG-50–9 11–32
Řetěz SHIMANO HG-53
Náboje SHIMANO Deore
Brzdy TEKTRO MT-10
Brzdové páky TEKTRO Sensir
Ráfky RITCHEY Rock Comp / OCR
Paprsky nerez
Přední pneu RITCHEY SpeedMax Cross 700C x 35
Zadní pneu RITCHEY SpeedMax Cross 700C x 35
Pedály AUTHOR dural
Řídítka Kalloy dural
Nástavce AUTHOR ErgoBar
Držátka AUTHOR Ergo Grip
Představec UNO
Sedlovka UNO (27.2)
Objimka AUTHOR (31.8)
Podsedlový šroub dural RU
Sedlo AUTHOR Window Gel
Počet rychlostí 27
Hmotnost 12.00

Před týdnem jsme kolu udělali pořádný servis a zjistili, že je v naprostém pořádku připraveno na další kilometry. Loni jsem se na něj bohužel vůbec nedostal, ale letos mám za sebou už tři víkendové dny na Šumavě a kolo je ve skvělé kondici – na rozdíl ode mě.

Protože jsem si jízdu po Šumavě docela oblíbil a trackové kolo na to není právě docela ideální, tak to vypadá, že si v nejbližší době pořídím ještě klasické horské kolo.

Kolo na střeše

Protože bez pořádného nosiče bych mohl jezdit tak maximálně kolem domu, pořídil jsem v únoru příčníky, patky a nosič na auto. Výběr byl tentokrát jednoduchý – kupoval jsem dle doporučení. Patky na podéný střešní nosič (hágusy) jsou Thule 755, aero tyče Thule 861 a nosič na kolo Thule ProRider 591. Jenom ta cena :-(. Sestava pro jedno kolo vyšla na 7500 Kč. Pro každé další kolo už stačí přikoupit jen nosič.

Na druhou stranu je nutno říct, že celé řešení je velmi praktické. Nasazení příčníků i nosiče je otázkou na 3 minuty, stejně tak celá demontáž. Kolo samotné se nasadí, zabezpečí a zamkne za 20 vteřin. Zapomeňte na imbusy a jakékoliv jiné nářadí – stačí klíček. Zatím mám dva – jeden od příčníků a jeden od nosiče, ale dá se koupit sada zámků a pak máte na všechno jeden jediný klíč. Jednodušší už to být nemůže.

Prochaine | 22:33 | Auta, Kolo | Komentáře