Nekupujte si Acer
Pokud se chcete vyhnout problémům, nekupujte si notebooky (a raději ani žádný jiný hardware) značky Acer.
Potíže s nimi se jen a jen hromadí. Sám jsem měl zatím docela štěstí a pokud si dobře pamatuji, tak snad jenom dva mí zákazníci měli s notebookem Acer nějaký problém, který pak řešili s brněnským servisem. A jedné zákaznici jsem přivezl monitor na kterém po zapojení svítil jeden bílý vadný pixel – ale za 20″ za pár tisíc, no nekupte to. Ale stejně si asi nevyberete – když jsem jinému zákazníkovi doporučil raději nákup dvou monitorů Samsung, skončil pak jeden v servisu kvůli vypínání a ani po měsíci nebyli schopni problém vyřešit a dalších 3 týdny jsem z nich tahal potvrzení pro vydání dobropisu – celá operace zatím ještě neskončila.
Včera jsem zas pro změnu dával do kupy jeden notebook Acer Extensa 5220. Protože nebyla ve velkoobchodě skladem varianta s operačním systémem Windows XP Professional, nakoupili jsme notebook a Windows zvlášť. Nejprve instalátor Windows nemohl najít disk – vyřešeno ovladači k řadiči přes F6 během instalace z externí USB disketovky. Pak nešly Windows nainstalovat, což byl problém způsobený Windows XP SP2c. A když už nakonec nainstalovat šly, tak nešly spustit. Nejdříve nás napadlo, že zkusíme vyměnit RAM – ani po 10 minutách jsme se k ní fyzicky nedostali, tak jsme jí jen otestovali – byla v pořádku. Pak Google našel nějaké zkušenosti uživatelů, které doporučovali nainstalovat novější BIOS, který umí nastavit SATA disk do režimu emulace IDE. Chvilku trvalo, než jsem přišel na to, které z celkových 3 MB souborů jsou pro flash nového BIOSu potřeba (nevěřili byste, že disketa má i po letech stále trapnou kapacitu 1,44 MB) a po několika chybných pokusech ještě (po doporučení z nějaké web poradny) přejmenoval soubory tak, aby neobsahovali pomlčku – koukal jsem jak z jara, když se to konečně povedlo. Výsledný čas? Zhruba 4 hodiny na instalaci Windows (plus drivery, antivir, Office) a přípravu notebooku k zákazníkovi!
Na stránce Acer sucks se dočtete o zajímavé zkušenosti s notebookem Acer a ani se mi nechce věřit, že to všechno dotyčný stihl zažít s jedním počítačem. Na druhou stranu tuto zkušenost mít nikdy nebudu, protože si na práci kupuji sice jen průměrně kvalitní notebooky Dell, ale s prvotřídní zárukou Next Business Day, kdy mi notebook přijede technik opravit ke mě domů druhý pracovní den po nahlášení závady. Zní to jako bych se vymýšlel, ale ono to opravdu funguje!
Nezapomínejte, pokud si počítač kupujete na firmu, tak konkrétně Acer hodně striktně postupuje podle obchodního zákoníku a nemusí se na vás vztahovat běžné záruční podmínky – konkrétně vyřešení reklamace do měsíce, vrácení zboží po 3 stejných nebo 4 různých reklamací, apod.