Úterý, 4. října 2005

Proč dělat něco jednoduše?



Na poště

Zjistil jsem, že mi přišel balík, ale doručovatel/ka se ani neobtěžovala dát mi do schránky oznámení. Zjistil jsem si tedy přes Internet číslo balíku a šel s ním na poštu. Předal jsem ho pošťačce za přepážkou se slovy: „Dobrý den, měl bych tady mít balík. Tady máte číslo.“ Odpověděla mi, že jí žádné číslo nezajímá, ale chce vědět na jaké jméno a adresu to mělo přijít. Číslo, které jsem jí nabízel si pak najde v počítači a opíše na papír. S ním pak jde k regálům kde bez ladu a skladu leží stovky balíků. Když to nemůže najít, tak se přijde zeptat, jestli nevím co je uvnitř a jak je ten balík velký…

Na přijímačkách

Pokud se hlásíte na vysokou školu, tak je obvykle nutné zaplatit poplatek kolem 500 Kč. Jeho zaplacení je nutné doložit útržkem složenky typu A, neboli úhrada v hotovosti a výplata bezhotovostně – na účet. Bohužel už není možné zaplatit převodem z účtu na účet. Proč? Protože podle některých vysokých škol (kde obvykle pracují vysokoškolsky vzdělaní lidé) je útržek složenky lepším důkazem o příchozí platbě než (jejich) výpis z účtu. Já si to tedy nemyslím…

Jinde umožňují platbu převodem, ale chtějí vidět váš výpis z účtu. Podobný problém mě čekal při žádosti o vízum do USA. Tam chtěli vidět výpis z účtu, ale já žádné výpisy z účtu u eBanky nemám – nenechávám si je posílat, protože je prostě nepotřebuji. A vytištěnou stránku z internetového bankovnictví neakceptují. Nezbývalo, než si nechat zaslat potvrzení o realizaci převodu z banky – za 30 Kč.

Podobný princip funguje na nejmenovaném městském úřadě, kdy je možné zaplatit inzerát v místním informačním periodiku buď v hotovosti nebo složenkou. Převodem nikoliv. Bohužel. Bohužel hotovost, kterou u sebe obvykle držím mě v tomto směru dost omezuje – kdybych měl možnost platby převodem, tak zaplatím třeba na celý rok dopředu…

Osobní odběr v Cybexu

S vytištěným emailem s výzvou k osobnímu odběru zboží jdu do pražské pobočky internetového obchodu Cybex. Vystojím si frontu a zaměstnanci ukazuji papír s číslem objednávky. Číslo ho nezajímá, ale chce vědět, co jsem si objednal – a jsem rád, že to nebyla Viagra nebo nafukovací panna. Pak odchází k přeplněným regálům hledat mojí objednávku.

Jinde to funguje?

Na druhou stranu si možná všimnete, že ve stovkách jiných organizacích to prostě funguje – Český Telecom, Eurotel, T-Mobile, Oskar apod. Dokonce ani já něco takového od svých zákazníků nepožaduji.

Nevím, jak by se tvářili jejich zákazníci, kdyby součástí každé faktury byla obálka, ve které by musel každý zaslat útržek složenky dokazující zaplacení vyfakturované částky.

Prochaine | 17:30 | Nezařazené | Komentáře